Repartizarea aleatorie – comunicat Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei


Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei considera ca ultimul demers al Consiliului Superior al Magistraturii privind un control la Tribunalul Bucuresti de verificare a aplicarii sistemului de repartizare aleatorie, realizat in contextul arestarilor si interceptarilor unor magistrati din cadrul Tribunalului, nu poate sa fie benefic decat in masura in care se doreste eradicarea sistemului de eludare si fraudare a determinarii aleatorii pe cale informatica a magistratului care intra sa judece o cauza.

Screen shot 2013-03-20 at 10.30.55 AM

In acest context, nu putem sa nu remarcam faptul ca, asa cum am aratat si in alte randuri, societatea civila, magistrati, avocati, ministri si procurori au sesizat anterior fraudarea sistemului ECRIS, iar Consiliul Superior al Magistraturii si Inspectia Judiciara au respins orice sesizare, chiar si in conditiile in care fraudarea sistemului era evidenta, refuzand sa faca cercetari transparente, cu audierea persoanelor care au facut plangeri sau declaratii publice in aceasta problema.

Totodata, atragem atentia asupra faptului ca fraudarea sistemului ECRIS nu este decat un efect al profundei coruptii care exista la nivel judiciar, crearea sistemului de repartizare aleatorie in sine nascandu-se in urma incercarilor institutiilor europene de a limita si controla acest fenomen.

In acest context, initiativa controlului pe care CSM doreste a fi realizat la Tribunalul Bucuresti ignora realitatile din Justitie, realitati cu privire la care am sesizat atat direct, cat si in mod public Consiliul si Ministerul Justitie, anume generalizarea fenomenului coruptiei din instante si incalcarea constanta si flagranta a legii de catre magistrati.

Nu repartizarea aleatorie este subiectul care trebuie dezbatut in urma ultimelor evenimente de la Tribunalul Bucuresti, pe care le consideram circumstantiale, ci modalitatea prin care se poate realiza asanarea Justitiei raportat la extinderea fenomenului de coruptie la toate instantele din Romania si la toate sectiile.

Fraudarea sistemului de repartizare aleatorie este doar un element si credem ca nu cel mai important, deoarece este consecinta fenomentului coruptiei si nu cauza lui.

Daca se doreste, intr-adevar de catre Consiliul Superior al Magistraturii eradicarea fenomenului de coruptie din randul magistratilor, trebuie sa aiba in vedere multiplele situatii de incompatibilitate in care se gasesc cei mai multi magistrati, apartenenta acestora la structuri de informatii direct sau prin intermediul sotului sau rudelor, lipsa totala de transparenta a dosarului profesional al magistratului, lipsa raspunderii magistratilor, lipsa unui control efectiv din partea Inspectiei Judiciare in conditiile in care controlul se realizeaza de colegii celui cercetat, lipsa unui control real al capacitatii profesionale si personale a magistratilor de a-si indeplini atributiile si dependenta magistratilor de organele de conducere si de CSM prin intermediul controlului asupra traseului profesional al acestora.

De altfel chiar modalitatea in care a fost prezentata situatia de Tribunalul Bucuresti opiniei publice, incercandu-se deplasarea atentiei dinspre magistrati spre personalul auxiliar, denota intentia formatorilor de opinie de a contingenta pierderile la cei cativa magistrati cercetati in dosar, limitandu-se si deplasandu-se astlfel cercetarile spre zone marginale.

Fata de lipsa evidenta de intentie a Consiliului de a rezolva adevaratele cauze care au dus la situatia critica in care se gaseste la acest moment Justitia,

Ca si fata de raportul de rudenie pe care doamna Laura Andrei il are cu doamna Neagoe, membru in CSM,

Controlul anuntat de catre CSM la Tribunalul Bucuresti, nu poate fi decat, asa cum a anuntat deja doamna Laura Andrei, un control de rutina, cu rezultate previzibile de negare a oricaror practici de manipulare a sistemului ECRIS si, eventual, de sanctionare a unor membri ai personalului auxiliar.

http://www.amjust.ro

 

O părere la “Repartizarea aleatorie – comunicat Asociatia pentru Monitorizarea Justitiei”

  1. In fiecare an Inspectoratul de Stat in Constructii trebuie sa incaseze sute de milioane de lei reprezentand cotele de 0,1% si 0,7% din valoarea lucrarilor autorizate, din fiecare autorizatie de construire, eliberata de primariile din toata tara.
    Cota de 0,1% din valoarea din autorizatia de construire se achita la inceputul lucrarilor, conform art. 30 din Legea 50/1991 privind autorizarea executiei lucrarilor de constructii.
    Cota de 0,7% se achita esalonat pe durata executiei lucrarilor, conform art. 40 din Legea 10/1995 privind calitatea in constructii.
    In perioada 1995-2011 plata cotelor se facea direct la inspectoratele judetene, banii erau venitri proprii ale Inspectoratului de Stat in Constructii care ii folosea ca exemplu pentru cumpararea unui mare sediu in str. C.F. Robescu, cu 10 milioane de euro.
    Intre 2011-2014 platile se faceau prin virare in contul trezoreriilor si banii mergeau la Guvern.
    Inspectoratul de Stat in Constructii nu a detinut si nu detine o evidenta a platilor facute de investitori. Multe din aceste sume nu au fost achitate sau parti ale cotelor au fost dirijate spre partidele la putere oricare au fost ele, toate au luat bani, in perioada 1995-2014, sau chiar in buzunarele unor persoane. Banii prevazuti in devize pentru aceste cote la multe obiective erau trimisi in totalitate sau partial in alte directii, la constructori, la partide, la alte persoane, fara ca ISC sa ceara achitarea cotelor, pentru care nu tine o evidenta contabila. La o lucrare care dureaza de exemplu 4 ani Inspectoratul de Stat in Constructii nu tine contabilitatea sumelor incasate pe lucrare, care pot fi 10-20-30 ordine de plata, in aceasta perioada. Obiectivul se termina si I.S.C. nu stie cat mai are de incasat si nu stie ca lucrarea s-a finalizat.
    Prin Ordonanta Guvernului nr. 24/2014 se revine la sistemul anterior anului 2012, aceste sute de milioane de lei vor fi din nou venituri ale Inspectoratul de Stat in Constructii, care nu detine nici o evidenta privind achitarea esalonata a sumelor de catre investitori publici sau privati. Se pregateste din nou sifonarea banilor publici, din nou mari sume de bani vor pleca in directii necunoscute si in special in politica.
    Intrebati Inspectoratul de Stat in Constructii daca are evidenta platilor cotelor de 0,7% pentru lucrarile de la Metrou, de la pasaje, strazi, de la mall-uri, cartiere rezidentiale si casele construite in prezent in Bucuresti.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s