Transcrierea emisiunii „ Actualitatea in dezbatere” difuzata de RRA. Invitat – Catalin Predoiu


text integral conform Biroului Mass-Media din cadrul Ministerului Justitiei:

Silvia Ilies: Buna ziua, stimati ascultatori. Editie speciala la Radio Romania, invitat special ministrul justitiei,

CatalinPredoiu. Bine ati venit!

Catalin Predoiu: Bine v-am gasit!

Silvia Ilies: Va informez, stimati ascultatori, ca urmariti aceasta emisiune si online: romania-actualitati.ro, iar interviul cu ministrul justitiei va fi postat in format video si pe site-ul http://www.politicaromaneasca.ro dupa ora 14:00. Domnule ministru, Raportul de tara intermediar pe Justitie, consecintele, etapele, telejustitia, scandalul din vami, lupta anticoruptie, sunt cateva din temele pe care vi le propun sa le abordam si va intreb daca sunteti de acord?

Catalin Predoiu: Sigur. E o placere sa stam din nou de vorba despre Justitie. si ca de obicei dupa publicarea Raportului vin la dumneavoastra cu cea mai mare deschidere pentru a prezenta continutul acestui raport si mai ales ce ar trebui sa facem in perioada urmatoare.

Silvia Ilies: Domnule ministru, Raportul sugereaza, precizeaza ca Romania a facut progrese in lupta impotriva coruptiei, insa cazurile majore de coruptie la nivel inalt continua sa aiba o evolutie foarte lenta in instanta de judecata. Pana la urmatoarea evaluare a Comisiei, in vara acestui an, Raportul recomanda Romaniei sa se axeze pe: lansarea unei evaluari independente a sistemului judiciar, pe reforma sistemului disciplinar privind magistratii si pe accelerarea actului de justitie in cazurile de coruptie la nivel inalt. Va intreb direct: cat este tehnic din acest limbaj atat de birocratic si diplomatic, si cat este politic? Ma bazez pe declaratia dumneavoastra facuta in 21 iulie, dupa Raportul de tara final, pe anul trecut, in care spuneati ca Mecanismul de Cooperare si Verificare a inceput sa aiba si o componenta politica, ceea ce nu s-a negociat.

Catalin Predoiu: in cadrul Mecanismului se publica anual doua rapoarte. Raportul din iarna este tehnic si raportul din vara contine pe langa evaluarile globale tehnice si interpretari politice si consideratiuni politice. Cel de fata respecta aceasta regula. Chiar din prima pagina a Raportului se spune ca avem de-a face cu un document de evaluare tehnica, care furnizeaza o radiografie a masurilor luate intre timp de la raportul din vara si pana in prezent. Urmatorul raport va fi foarte important, va fi in luna iulie, probabil, a.c. si va contine o evaluare nu numai tehnica, ci si o intereptare a datelor tehnice intr-o cheie politica si o perspectiva a Mecanismului de Cooperare si Verificare.

Silvia Ilies: De ce spuneti ca este atat de important acest an? Se incheie acest mecanism? Atat s-a negociat ? Pentru ca initial erau patru ani.

Catalin Predoiu: Este important pentru ca ajung la maturitate o serie de reforme care au fost implementate in anii anteriori, isi produc deja efectele, cum vedem si in acest Raport; in buna masura sunt efecte pozitive. Va fi important si pentru faptul ca urmeaza in perspectiva un pas foarte important in reformele justitiei, respectiv implementarea codurilor si optimizarea alocarii resurselor umane in sistemul judiciar.
Silvia Ilies: Domnule ministru, raportul de anul trecut, apropo de aceasta legatura intre politic si tehnic, sugera ca Romania, datorita coruptiei existente si incapacitatii sistemului judiciar de a o stavili, de a o face mai eficienta, probabil nu va intra in spatiul Schengen. Iata ca aceasta tentativa politica s-a dovedit reala, noi nu intram in spatiul Schengen. Urmatorul raport este pentru o urmatoare data care i s-a dat Romaniei pentru aderarea la spatiul Schengen, care este 1 octombrie. 1 octombrie este si propunerea dumneavoastra pentru implementarea acelor doua coduri. Ce credeti ca se intampla in toata aceasta perioada in Romania?
Catalin Predoiu: As face cateva precizari legat de enuntul dumneavoastra. Raportul din vara anului 2010 nu a facut o legatura directa intre MCV si Schengen, dar, plecand de la acest raport si de la concluziile lui politice, o serie de oficiali in spatiul european au avansat aceasta ipoteza de lucru. Reamintesc faptul ca Romania, anul trecut, acceptand concluziile tehnice ale raportului, a obiectat cu privire la cele politice, in primul rand sub aspectul lipsei de vointa politica in a continua reformele si cred ca ceea ce a urmat in lunile de dupa raport a demonstrat ca pozitia Romaniei a fost corecta. Nu exista niciun fel de legatura intre Mecansimul de Cooperare si Verificare si Programul Schengen, nici sub aspectul temeiului juridic al celor doua programe si nici sub aspectul continutului si nici nu va fi facuta aceasta legatura. Nu este numai pozitia oficiala a Romaniei, este pozitia oficiala a Comisiei Europene exprimata atat prin presedintele Barroso, cat si prin comisarii de resort. Deci lucrurile asa vor sta sub acest aspect. Acum, sub aspectul continutului Mecansimului de Cooperare si Verificare, sigur ca el are o componenta foarte importanta legata de combaterea coruptiei, este vorba de obiectivul nr. 3, este un obiectiv in care Romania a obtinut constant notari pozitive. Chiar si in acest raport tehnic din luna februarie 2011 se spune limpede ca Directia Nationala Anticoruptie si-a mentinut traiectul pozitiv si activitatea eficienta, ceea ce inseamna implicit ca aprecierea pozitiva se duce si pe trecut. Deci se reconfirma evaluarile bune pe care Romania le-a obtinut in ceea ce priveste obiectivul nr. 3. in ceea ce priveste dosarele de mare coruptie, despre care ati facut vorbire, aici lucrurile sunt cat se poate de limpezi, ele trebuie finalizate. Nimeni, niciodata, nicaieri nu a vorbit de o anumita solutie, intr-un sens sau in altul, ci a vorbit totdeauna de finalizarea lor, pentru ca trenarea pe rolul Instantei Supreme a acestor dosare nu face decat sa ridice semne de intrebare asupra vointei de a savarsi actul de justitie, de a duce pana la capat efortul de combatere a coruptiei si de a clarifica acuzatii pe care procurorii le-au formulat in respectivele dosare. Cauzele pentru care aceste dosare au ajuns sa fie, sa spun, considerate o problema in cadrul Mecansimului de Cooperare si Verificare au fost multiple. Pe de-o parte, am avut de-a face cu cauze de ordin legislativ, constand in prevederi care permiteau amanarea aproape Sine Die a acestor dosare; e vorba, in primul rand, de Legea Curtii Constitutionale, care continea o prevedere in virtutea careia ori de cate ori se invoca exceptia de neconstitutionalitate a unui text incident intr-un dosar, atunci dosarul automat era suspendat si cauza mergea la Curtea Constitutionala, timp in care dosarul ramanea suspendat, prin urmare nejudecat. Aceasta procedura putea dura si ani de zile si s-a intamplat in unele dintre dosare. Presa le-a aratat cu limpezime. O alta cauza era legata de modul in care era organizata judecarea acestor dosare, compunerea completelor la nivelul inaltei Curti etc. Iata ca dupa dupa raportul din vara anului trecut, Romania a luat masuri in aceste doua directii, a abrogat textul din Legea Curtii Constitutionale care permitea aceasta amanare constanta aproape in toate dosarele, acest mod de a amana dosarele si, pe de alta parte, am adoptat Legea micii reforme, care a reorganizat, printre altele, si modalitatea de compunere a completelor la nivelul Instantei Supreme, a adus si o serie de reforme in privinta unor proceduri civile si penale menite sa fluidizeze cursul judiciar. Deci sub acest aspect avem pasi inainte, notati de catre Comisie ca atare. Mai trebuie facute cateva lucuri.
Silvia Ilies: As vrea sa ne oprim putin aici, pentru ca acest limbaj atat de diplomatic al Comisiei in care spuneti dumneavoastra ca, dupa aceea, exista alte comentarii politice ale altor oficiali care sugereaza, as vrea sa nu ajungem in faza aceea si sa va opresc eu si sa ne explicati acum. Zice Raportul la punctul 3: “in ceea ce priveste lupta anticoruptie, DNA a continuat sa obtina rezultate convingatoare in investigarea cazurilor de coruptie”, dupa care spune „cu toate acestea, in aceeasi perioada, cauzele majore de coruptie la nivel inalt, au avut o evolutie lenta in instanta de judecata si Parlamentul a decis reduceri bugetare semnificative in ceea ce priveste ANI.” Cum e cu DNA – ul, domnule ministru, cu ANI, cu constrangerile bugetare, cu lupta anticoruptie in perioada de criza? Dupa  ce, anul trecut ati obtinut atatea facilitati pentru magistrati, va rog sa ne spuneti dumneavoastra cum indepliniti cerinta Comisiei si ce vrea sa spuna ca nu mi-e clar, cel putin mie personal …
Catalin Predoiu: Dumneavoastra ati citat din Raport, ceea ce eu am ilustrat pe larg. si anume ca pe de o parte efortul procurorilor a ramas constat si e pozitiv apreciat. si pe de alta parte, totusi, inregistram acea intarziere de care vorbeam in cauzele de mare coruptie. V-am indicat cele doua cauze principale care erau.
Silvia Ilies: E numai Parlamentul de vina sau situatia de ansamblu?

Catalin Predoiu: Nu, dimpotriva. As spune ca acum Parlamentul a intervenit prin adoptarea celor doua acte normative, Legea micii reforme si respectiv legea prin care abroga art. din legea Curtii Constitutionale care conducea la suspendari, si a inlaturat aceste doua cauze. Cred ca ne putem astepta ca in perioada urmatoare ritmul in care aceste dosare se vor judeca sa fie accelerat in mod semnificativ. Spuneam ca mai trebuie lucruri de facut in aceasta privinta. Chiar in raport se arata, se recomanda ca sa finalizam la nivelul inaltei Curti o evaluare a cauzelor care conduc la amanarea dosarelor. Deci, pe de o parte, constatam aceasta amanare. Pe de alta parte, stiam ca exista cele doua cauze de ordin legislativ. Noi, ca Executiv, am propus Parlamentului si Parlamentul si-a facut datoria, le-a eliminat din legislatie. Acum ramane sa vedem daca nu sunt si alte cauze care tin de modul in care se organizeaza procesul penal la nivelul inaltei Curti si care trebuie descoperite. De cine? Chiar de catre inalta Curte care este chemata sa faca aceasta evaluare. Tot inalta Curte este chemata sa finalizeze un ghid cu privire la modalitatile de evaluare si de judecare a dosarelor cauzelor de mare coruptie care sa orienteze efortul magistratilor de a analiza aceasta cazuistica in perspectiva unor dosare viitoare sau a celor pe rol. Deci si aici sunt masuri tehnice de luat. in ceea ce priveste chestiunea bugetara, este un alt aspect. intr-adevar, raportul atrage atentia asupra faptului ca trebuie sustinute bugetar aceste institutii anticoruptie.

Silvia Ilies: De unde veti sustine in Guvern necesitatea sau mai bine spus de unde va taia Guvernul pentru ca sa va dea dumneavoastra sa indepliniti acest criteriu?

Catalin Predoiu: Bun, lucrurile nu trebuie privite chiar atat de mecanicist. intotdeauna s-a procedat la o dinamizare pe parcurs a bugetelor alocate justitiei. Adica am plecat in ianuarie cu un buget mai mic, care ulterior a fost rectificat pozitiv fie in luna iunie, fie in luna septembrie in lunile cand indeobste intervin rectificari bugetare. Realocarea are, totusi, la baza un principiu si anume ca in orice cheltuiala bugetara trebuie sa ai prioritati. Ori in conditiile existentei acestui MCV, in conditiile unui efort constant pe care de ani de zile Romania il face pentru combaterea coruptiei, iata, vedem cu rezultate din ce in ce mai vizibile, este firesc sa prioritizam sume si fonduri catre justitie, cu atat mai mult cu cat nici nu sunt atat de mari in comparatie cu avantajele pe care le aduc. in sensul ca un act de justitie conduce la pace sociala, conduce la respectul legii, conduce la sentimentul de siguranta al cetateanului, s.a.m.d. putem continua pe aceasta tema.

Silvia Ilies: Domnule ministru, la ora 17:00, presedintele Romaniei, Traian Basescu, va face o declaratie de presa pe marginea raportului intermediar pe justitie si va intreb: ce credeti ca ar putea sa spuna presedintele Romaniei despre acest raport si nu ne puteti spune dumneavoastra aici? A doua intrebare: daca raportul este atat de bun, ce nu merge atunci? Cine este de vina ca inca avem Mecanism de Cooperare si Verificare? De ce nu se incheie?

Catalin Predoiu: Administratia Prezidentiala a comunicat deja public cateva concluzii legate de acest raport, prin purtatorul de cuvant, inca de vineri, cand a fost publicat raportul si pana la urma, pozitiile oficiale ale diverselor institutii concorda, si anume ca este vorba de un raport de etapa. Am spus si eu chiar din prima declaratie ca nu trebuie sa ne imbatam cu apa rece sau sa ne culcam pe lauri sau sa fim euforici. Mai sunt foarte multe lucruri de facut. Nu vreau sa las impresia in niciun fel ca acest raport reprezinta un capat de drum, o incununare a unor reforme pornite, finalizarea lor s.a.m.d. Este un raport care ne spune ca in perioada de referinta, deci de la raportul din vara trecuta pana astazi, s-a muncit bine, dar in acelasi timp am mai avea foarte mult de munca si putem discuta despre directiile in care trebuie sa ne concentram in perioada urmatoare, in special Consiliul Superior al Magistraturii. Deci, eu cred ca trebuie sa privim cu luciditate acest raport, cu realism, sa nu avem impresia ca am castigat, nu vreau sa spun batalia, dar meciul cu problemele pe care le avem in sistemul judiciar. Cred ca vom castiga in momentul in care toate obiectivele sunt atinse, in momentul in care cetateanul si-a recapatat increderea in justitie, in care termenele in procese sunt toate predictibile si rezonabile, costuri rezonabile, cu sentinte care sunt disuasive in cauzele penale, in special cele de mare coruptie, cu sentinte in cauzele civile care sa fie clare, limpezi, jurisprundenta unitara s.a.m.d. Atunci putem spune ca am reusit. Mai este pana atunci.

Silvia Ilies: Cine este de vina?

Catalin Predoiu: Nu este vorba aici de vinovati. Sa stiti ca toata lumea se straduie. Eu as vrea sa multumesc tuturor celor care au facut posibil acest raport, incepand cu magistratii, dar terminand si cu ceilalti care au contribuit, politistii, de ce nu? in ultimul rand, am un gand foarte recunoscator pentru diplomatii nostri, care au explicat in permanenta evolutia lucrurilor, fiind in legatura cu Ministerul Justitiei, cu Ministerul de Interne, cu Ministerul Public, care au contribuit, dupa parerea mea, la conturarea unei perceptii corecte despre starea de lucru din Romania, din justitie.

Silvia Ilies: De obicei, „vedeta” acestui Raport de tara la negativ era CSM. Actualitatea noastra imediata, si va aduc acum in actualitate, ne arata ca se poate mai rau decat inainte, intrucat CSM la ora actuala are intreaga sa activitate blocata. Va intreb, ca ministru al justitiei, cum credeti ca va fi rezolvata problema din CSM, faptul ca mai lipseste un membru pentru a avea cvorum si pentru a se intruni plenul?

Catalin Predoiu: Da. Problema este delicata si importanta. De aceea o sa incerc sa fac si eu o prezentare a trecutului imediat, pentru a putea intelege cum s-a ajuns aici. in vara anului trecut, raportul a subliniat faptul ca va urma un proces electoral pentru CSM si ca este foarte important ca acest proces electoral sa se desfasoare cu respectarea stricta a legalitatii pentru a da noului CSM o credibilitate necesara continuarii reformelor mai rapid si mai profund decat a facut-o vechiul CSM. Din pacate, desi in repetate randuri s-a atras atentia asupra acestui lucru, nu s-a reusit organizarea si desfasurarea unui proces electoral in afara contestatiilor chiar din sistem. Deci, dupa o serie de complicatii procedurale, dupa cum stiti, Curtea Constitutionala a invalidat trei candidaturi si suntem in momentul de fata in situatia in care pentru aceste candidaturi trebuie reluate alegerile. intre timp, sigur, avem o situatie delicata pentru ca este vorba si de alte pozitii pentru reprezentantii societatii civile, problema care a ramas la nivelul Senatului. Concret, cred ca este imperios necesar ca Senatul sa procedeze la validarea mai departe a membrilor care trebuie sa-si ocupe locul in CSM, astfel incat sa se poata declansa alegeri pentru cele trei pozitii ramase libere.

Silvia Ilies: Cand credeti ca se va intampla asa ceva?

Catalin Predoiu: Exista o chestiune care este in gestiunea Senatului si nu cred ca pot eu sa anticipez acest lucru. Noi ne-am manifestat punctul de vedere si anume cu cat mai repede cu atat mai bine. Ce se intampla pana atunci? Este, de asemenea…

Silvia Ilies: Delicat.

Catalin Predoiu: Delicat pentru ca se reclama, chiar si astazi am vazut, prin vocea presedintelui CSM, imposibilitatea functionarii plenului si se avanseaza chiar o solutie de catre CSM, in sensul interventiei legislative pentru ordonanta de urgenta care sa micsoreze cvorumul de prezenta in plenul CSM. Noi vom analiza aceasta propunere din perspectiva prevederilor constitutionale, a menirii CSM, in lumina Constitutiei, in modul in care el se compune si in contextul existentei si a unor solutii, eventual alternative, cum ar fi validarea supleantilor s.a.m.d. Deci …

Silvia Ilies: La nivel de guvern sau de Minister al Justitiei?

Catalin Predoiu: in prima faza, la nivel de Minister, evident, dar probabil va ajunge in dezbaterea guvernului. Pe de alta parte, as vrea totusi sa notez ca sectiile CMS care, de asemenea, au atributii extrem de importante pot functiona la aceasta ora, nu sunt afectate de acesta situatie. Nu mai putin, insa, ea trebuie sa se normalizeze cat mai grabnic.

Silvia Ilies: si ma intorc la intrebarea la care nu mi-ati raspuns din tot acest angrenaj cu Mecanismul de cooperare si verificare, cand ii va fi ridicat Romaniei acest statut de monitorizare vesnica care asa pare acum?

Catalin Predoiu: Cred ca este o capcana sa incepem sa discutam despre un moment sau altul. Cea mai buna politica este sa ne concentram pe rezultate si efectele vor aparea in mod natural. Adica, este ceea ce am experimentat, daca vreti, in aceste ultime 7 – 8 luni de zile, cand ne-am concentrat strict pe ce avem de facut. Va marturisesc, niciodata nu am luat in discutie, nici in colectivele de lucru si nici public, dupa cum se poate vedea din declaratiile noastre, cum va arata acest raport, abia in final, dupa ce am avut clar certitudinea ca o serie de lucruri au fost duse la bun sfarsit. Am facut o singura declaratie, in sensul ca putem astepta linistiti raportul. Am declarat saptamana trecuta acest lucru si iata ca, intr-adevar, s-a confirmat. Dar, cred ca, pe parcurs, nu trebuie sa te preocupi ce loc vei ocupa, cand vei trece linia de sosire. Cred ca trebuie sa te preocupi sa alergi cat mai bine, cat mai corect, pe culoarul pe care ti l-ai ales, crezand in sansa pe care o ai si fara sa uiti ca faci toate astea pentru public. Adica, noi facem tot ce facem pentru cetatean. Adica, dincolo de raport, dincolo de evaluari, dincolo de analize tehnice, cifre, concluzii, teorii etc., se afla, la capatul drumului, un cetatean care asteapta un act de justitie decent.

Silvia Ilies: Declarati, de curand, ca toata aceasta mica reforma in justitie, toate masurile de reformare a justitiei romane sunt, intr-un fel, unice si originale. Se experimenteaza, aici, ceva, inclusiv punerea in aplicare, in etape, a codurilor de procedura penale si civile. Va rog sa mai, pe ultimele minute din emisiune…

Catalin Predoiu: Da.

Silvia Ilies: … desi mai am inca trei intrebari, de aceea va rog sa ne concentram, ce este original in reformarea justitiei din Romania, in prezent? Telejustitia face parte din asa ceva?

Catalin Predoiu: Nu, dezbaterea publica si tentatia de a suprinde cu televizorul evenimente, inclusiv din justitie, intalniti oriunde in lume.

Silvia Ilies: Dar suntem surprinsi aproape in fiecare zi…

Catalin Predoiu: O veti intalni oriunde. imi aduc aminte cu cata voluptate priveam in anii ’90 la canale straine procese …

Silvia Ilies: Am depasit, domnule ministru, trebuie sa recunoasteti ca le-am depasit.

Catalin Predoiu: Bun, media trebuie sa fie libera in mod absolut si va dezbate ce vrea ea si cum vrea ea. Ce ar trebui sa ne preocupe pe noi este sa ne ducem la capat reformele si daca ati intrebat de originalitate, originalitatea este in alta parte, in amploarea schimbarilor. Adica faptul ca zeci de ani s-au neglijat aceste forme trebuiau sa fie luate masuri mai devreme si pentru imbunatatirea logisticii si pentru imbunatatirea legislatiei si pentru pregatirea profesionala. Nu s-au luat. Suntem nevoiti acum sa actionam pe toate fronturile. De aceea suntem nevoiti sa lansam in aplicare patru coduri deodata, de aceea avem si acest Mecanism de Cooperare si Verificare. Cand totul insa se va fi terminat sunt convins ca vom avea o justitie schimbata la fata si o Romanie care va fi mai bine, influentata in bine in orice caz de catre justitie.

Silvia Ilies: in cati ani, domnule ministru?

Catalin Predoiu: Da, hai sa spunem asa ca acum cativa ani nu se vedea constructia dincolo de schele. incet, incet incepe sa se vada, dupa parerea mea. si cei care privesc avizat, cu un ochi avizat acest fenomen stiu ca lucrurile merg spre bine, merg spre bine, dar in nici un caz nu am ajuns la capat. Repet, mai avem foarte multe lucruri de facut, si la nivel de executiv si legislativ, dar mai ales la nivelul sistemului judiciar si al CSM. Acum greul se muta pe umerii CSM.

Silvia Ilies: Domnule ministru, va intreb direct, ca ministru al justitiei, daca spuneti ca telejustitia nu este parte a vietii noastre de zi cu zi…

Catalin Predoiu: Am spus ca nu trebuie sa ne preocupe pe noi, cei care lucram. Este o chestiune care tine de profesia dumneavoastra, fiecare o exercita cum crede ca este mai bine sa o exercite.

Silvia Ilies: Deci dumneavoastra nu sunteti spectator la ceea ce se vede?

Catalin Predoiu: Ba da, sigur, dar eu nu-mi permit sa judec profesia dumneavoastra sau modul in care cineva si-o face.

Silvia Ilies: in calitate de cetatean, va intreb si eu tot in calitate de cetatean, il intreb pe ministrul justitiei, aceasta telejustitie va ajuta? Ajuta Romania? Spre exemplu, in lupta anticoruptie, in a dovedi ca meritam sa fim in Schengen, cand iata ce se intampla in atatea puncte vamale?

Catalin Predoiu: Nu trebuie, insa, sa intelegem prin telejustitie faptul ca se dau verdicte la televizor. Acest lucru este gresit, intr-adevar, sa ignori caracterul profesional al actului de justitie si sa avansezi concluziile de pe pozitia unei persoane care nu are cunostinte de specialitate, nu cunoaste dosarul, nu a aprofundeaza etc. Ceea ce vreau insa sa spun este ca trebuie facut un efort de intelegere si din partea jurnalistului si, evident, o prezentare onesta a evenimentelor asa cum ele se inlantuie. Dincolo de asta, este apanajul specialistilor, implicati sau nu in dosar, dar mai degraba cei care nu sunt implicati, pentru ca cei care sunt implicati nu pot vorbi despre dosare. Dar, sigur ca orice specialist poate sa emita pareri, argumente etc. Trebuie insa sa facem acest lucru cu prudenta si cu buna-credinta.
Silvia Ilies: si o intrebare concreta, chiar dumneavoastra propuneati: in ce masura aceste actiuni din vama de astazi, cu foarte multi inculpati, impun o interventie legislativa pentru ca perioada de retinere sa fie mai mare de 24 de ore.

Catalin Predoiu: Este un subiect pe care l-am discutat in prealabil si cu Procurorul General si cu alti responsabili din Ministerul Public. Este o preocupare legata de faptul ca timpul, termenul prevazut de legislatie, date fiind conditiile prezente, devine prea strans, presant pentru o actiune procedurala riguroasa, dar nu are legatura, evident, cu cauze aflate pe rol, este o chestiune de principiu care vizeaza mai multe aspecte, activitatea in general a Ministerului Public.

Silvia Ilies: Multumim foarte mult pentru participare la aceasta editie speciala. Invitat special, ministrul justitiei,

Catalin Predoiu. Va mai asteptam la noi si cu alte ocazii.

Catalin Predoiu: As vrea daca-mi permiteti sa inchei cu cuvintele comisarului pentru justitie, Viviane Reding, care, vazand evolutiile din ultima perioada, a conchis ca justitia incepe, subliniez, incepe sa functioneze. Suntem, as adauga eu, insa departe de capatul drumului. Mai avem mult de lucru. Va multumesc!

Silvia Ilies: Multumim mult! La revedere!

(Prin Monitoring Media: Radio Romania Actualitati, Ora 13.30)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s