Cum o dezamagire se transforma intr-un motiv de bucurie la Consiliul Judetean Tulcea


Intr-un articol publicat de portalul de administratie publica – administratie.ro si prin intermediul colegilor de la Agerpres aflam povestea trista, dar cu final fericit, relatata de Vicepresedintele Consiliului JudeteanTulcea, a cinci fosti functionari angajati pentru a atrage fonduri europene in comunitate.

In ce consta tristetea si bucuria Vicepresedintelui ? Pe scurt:

Tristetea: cinci functionari din 47 (toti absolventi ai cursurilor post-universitare de management al proiectelor publice) decid sa abandoneze pe vremuri de criza renumitul „brand” – CJ Tulcea.

Domnul Vicepresedinte critica pe un ton dramatic neloialitatea fostilor angajati care timp de cativa ani au fost trimisi sa se specializeze pe banii institutiei. Urmare a specializarii intensive, acesti angajati ar fi trebuit sa depuna si castige proiecte europene pe banda rulanta. Un motiv de bucurie pentru tulceanul de rand care s-ar fi simtit mai european.

Un alt motiv de revolta este ca acesti functionari / specialisti au plecat tocmai in aceste vremuri tulburi. Unde puteau sa plece? Noi banuim ca pe la diferite firme de consultanta – nu degeaba s-au specializat atat timp pe banii institutiei.

Bucuria: Domnul Vicepresedinte este sincer: angajam o firma de consultanta, nu avem ce face! Nu mai cheltuim bani publici pentru salarizarea angajatilor, ci ii viram direct catre o firma „interesata” care sa scrie proiecte serioase. Si, cum dupa un moment de siceritate, urmeaza un alt moment de sinceritate, acelasi domn ne spune si ca plecarea celor cinci nu este o mare pierdere. Si asta numai pentru ca au fost cam ineficienti: au implementat cateva proiecte acum sase ani si acestea gresit.

Cum au implementat gresit daca au fost atat de instruiti nu stie, nici dansul si nici noi. Presupunem ca acesti oameni au fost evaluati atat intern, cat si extern. Sau nu?

Acum, ne intrebam: oare ceilalti 42 de angajati, specializati si ei pe management de proiect, nu or fi capabili ca, dupa doi ani de la demararea programelor operationale, sa scrie si implementa un proiect cu finantare europeana.  Oare chiar e nevoie de o firma de consultanta careia sa i se plateasca intre 6-7% din valoarea unui proiect de cateva milioane de euro? Oare eficienta unor angajati in astfel de departamente nu ar trebui masurata si, daca da, rezultatele muncii lor nu ar trebui sa fie tocmai implementarea unor astfel de proiecte?

Din pacate, aceasta bucurie a unui sef de institutie publica se traduce in altceva. Banuim ca intr-un contract de consultanta cu vechii angajati din noua structura juridica.

ps. daca aflati pe unde si pentru cine vor lucra fostii angajati, va rog sa ne scrieti

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s